עשה זאת בעצמך DIY

חידוש וצביעת ארונות המטבח – עשה זאת בעצמך

צביעת ארונות מטבח

שתפו:

  • alram-icon
  • alram-icon
  • alram-icon

אם אתם רוצים לשנות מקצה לקצה את מראה המטבח שלכם, אך שיפוץ אינו בא בחשבון, יש עוד אופציה שעומדת לרשותכם והיא צביעת ארונות המטבח. צביעת ארונות מטבח יכולה להשפיע על מראה החלל ולגרום למטבח שלכם להיראות כמו חדש ממש. מה גם שתוכלו לעשות זאת לגמרי בעצמם! אולם כדי שתוכלו להרגיש בטוחים בעצמכם, עליכם לדעת איך לחדש ארונות מטבח לבד, ובשביל זה אנחנו כאן. 

 

צביעת ארונות מטבח לבד אינה מורכבת, אך עליכם להקפיד על כל השלבים הנדרשים, כדי להבטיח שתקבלו תוצאות משביעות רצון. זה לא המקום והזמן לקיצורי דרך וסדר גודלו של הפרויקט תלוי בגודל המטבח שלכם, כמות הארונות ובאם יש לכם עזרה או לא. כמו כן, כדי להבטיח שהגימור יהיה חלק, עליכם לוודא שיש לכם מספיק מקום לפרוס את דלתות הארונות לשיוף ופריימר (בעת הצורך), ולאחר מכן צביעה וייבוש בין השכבות.

 

צבע לרהיטים

 

האם אפשר פשוט לצבוע מעל הארונות?

 

סדרת הצבע לרהיטים של חברת RUST-OLEUM כוללת צבעים איכותיים המכילים פריימר והם בעלי כושר הצמדות מעולה לרוב המשטחים. בפינה נסתרת, נבצע בדיקת הצמדות הצבע ומשם נמשיך את יתר הפרויקט שלנו. לעיתים, בכדי להעניק חספוס קל לפני יישום הצבע שבחרתם ולהעצים את הצמדות הצבע, אנחנו ממליצים לשייף קלות את המשטח לפני הצביעה. במידה ודלתות המטבח עשויות פורמייקה או משטח מבריק במיוחד או מיוצר מעץ מלא בגוון כהה, ניתן ליישם פריימר 1.2.3 כשכבת יסוד לפני הצבע לרהיטים שבחרתם. הפריימר חוסם עליית טאנין (שרף) של העץ, מחספס את המשטח ומאפשר הצמדות חזקה יותר של הצבע העליון.

 

סדרת הצבע לרהיטים שלנו קיימת במניפת צבעים שיקית במיוחד והם מבוססי מים ונטולי ריח. תוכלו לבחור במראה מט, משי או מבריק. אם בחרתם בצבע בגימור מט שלנו – שאבי שיק, נמליץ ליישם לאחר ייבוש מלא את הלכה שאבי שיק להגנה מפני כתמים ושריטות. אם בוחרים במראה משי או מבריק, אין חובה ליישם את הלכה אבל ניתן אם רוצים, לתת עוד שכבת הגנה לארונות המטבח.

 

מהי השיטה הטובה ביותר לצביעת ארונות מטבח?

 

כל פרויקט חידוש ארונות שירות או מטבח דורש מכם את הציוד המתאים. ייתכן שתצטרכו גם רולר וגם מברשת צבע. רולר יתאים לצביעת משטחים גדולים יותר, ומבטיח גימור חלק וללא פסים. מעבר לכך, הוא יעזור לכם לקדם את הפרויקט מהר יותר. מברשת תתאים יותר לקצוות, חריצים ופינות, ואם אתם מעוניינים במראה עתיק יותר, המראה של צבע מוברש ייצור את האפקט הרצוי. מלבד מברשת ורולר אתם תזדקקו גם לנייר דבק וחומר מילוי עץ. במידה ואתם נדרשים לשייף תצטרכו גם נייר זכוכית ומטליות כדי לנגב שאריות צבע. לבסוף, מומלץ לפרוש עיתונים, בדים ישנים או כל חומר אחר שיגן על הרצפה והסביבה של הארונות.

השלבים השונים לצביעת ארונות מטבח

אז איך לחדש ארונות מטבח בפועל? עקבו אחר השלבים הבאים:

 

רכישת צבע וציוד – השלב הראשון בדרך יהיה לרכוש את כל הציוד שאתם צריכים, ובכלל זה – את הצבע לארונות המטבח. השקיעו בציוד איכותי, וכדאי גם להקים לעצמכם מראש אזור המיועד לצביעת הארונות, כך שלא תצטרכו להשתעבד לניקוי סביבת המטבח.

 

הסירו את דלתות הארונות – הסירו את דלתות הארונות, חזיתות המגירות והחומרה. אתם יכולים לעשות זאת בעזרת מברגה, מה שיזרז את התהליך משמעותית. אם תפרקו את הצירים והידיות לפני שאתם מתחילים, תהליך הצביעה יהיה מהיר יותר משמעותית. אתם גם יכולים להחליף את החומרה בהזדמנות זו.

 

נקו את הארונות – הכנת המשטח הנה חשובה. הסירו שומנים ולכלוכים כדי שהצבע ידבק בצורה טובה יותר. עבדו עם חומרי ניקוי רב תכליתיים שיכולים להבטיח ניקיון יסודי של כל השומן והפסולת והלכלוכים שנדבקו לארונות המטבח שלכם.

 

תקנו פגמים – חפשו פגמים גלויים לעין כמו שפשופים עמוקים, חורים, חריצים או שריטות. תקנו אותם באמצעות חומר מילוי מתאים, שפכטל לעץ למשל. החדירו את חומר המילוי ופזרו אותו על ידי מרית. הניחו לו להתייבש לפי הנחיות היצרן ושייפו לאחר ייבוש. 

 

בעת הצורך, שייפו את הארונות – כפי שציינו לעיל, סדרת הצבע לרהיטים אינם דורשת שיוף ויישום שכבת פריימר, אלא אם כן אתם מחדשים ארונות המצופים בשכבת לכה או פורמייקה מבריקה, או רוצים לחדש ארונות מעץ מלא בגוון כהה, ואז כן מומלץ לשייף עם נייר שיוף או מלטשת.

 

יישמו שכבת פריימר – על אותו משקל של הסעיף הקודם. אין צורך ליישם שכבת פריימר כאשר בוחרים בצבע לרהיטים לצביעת הארונות. יחד עם זאת, אם אתם מחדשים ארונות מעץ מלא כהה או ארונות פורמייקה, שכבת פריימר תהיה הכרחית והמוצר המתאים יהיה פריימר 123.

צבע יסוד רב שימושי

צביעת הארונות – אם אתם צובעים ארונות רגילים, תוכלו לדלג לשלב הזה, שלב הצביעה. אנו מניחים שבחרתם גוון, אשר לאחריו, עליכם ליישם גם גימור – לכה ואראטן פוליאוריטנית שקופה תהיה מעולה או לכה שאבי שיק שתשמר את מראה המט במידה ובחרתם בצבע שאבי שיק. סוג הגימור – מבריק, מט או משי, לגמרי תלוי בכם ובהעדפות שלכם. שימו לב שאתם עובדים לפי הנחיות היצרן ומאפשרים לצבע ולשכבת הגימור להתייבש לחלוטין. 

 

התקינו מחדש את דלתות הארונות והחומרה – המהפך של המטבח שלכם כבר נמצא רגע לפני סיום. לאחר שדלתות וארונות המטבח התייבשו, החזירו את הצירים והחומרה וחברו אותם מחדש. עכשיו זה הזמן שלכם לקחת צעד אחורה ולהתרשם מהתוצאה!

 

צבע לרהיטים במראה חלק בגימור מט צבע לרהיטים בגימור משי לכה לרהיטים שאבי שיק

 

שתפו:

  • alram-icon
  • alram-icon
  • alram-icon

עגלת קניות

icon

עגלת הקניות שלך ריקה

 

משתמש חדש?

יצירת חשבון באתר אלרם